.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناطق نوری: برنامه‌ای برای ریاست جمهوری ندارم

ناطق نوری با اشاره به جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی گفت:نه تنها هیچ مقامی نمی تواند مصوبات مجلس شورای اسلامی را وتو کند بلکه هیچ کس بر اساس قانون اساسی قادر به انحلال مجلس نیست.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، رییس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری و رئیس مجلس چهارم و پنجم در حاشیه آیین افتتاح مجلس هشتم در جمع خبرنگاران گفت: مجلس ایران مقتدرترین مجلس دنیاست و هیچ مجلسی را نمی‌توانید پیدا کنید که نتوان مصوبات آن را وتو کرد.

وی افزود: نه تنها هیچ مقامی نمی تواند مصوبات مجلس شورای اسلامی را وتو کند بلکه هیچ کس بر اساس قانون اساسی قادر به انحلال مجلس نیست.

ناطق نوری با اشاره به هماهنگی اصولگرایان در مجلس هشتم پیش از آغار رسمی مجلس اظهار داشت: فراکسیون اصولگرایان در این دوره بهتر از دوره‌های قبل عمل کرده است، جمعی قیم مابانه تصمیم نگرفتند چه کسی رییس و یا نایب رییس باشد و به نمایندگان آزادی عمل داده شد، این روند را که همه توانستند در تصمیم‌گیری دخالت داشته باشند ، می‌پسندم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص انتخاب علی لاریجانی از سوی اصولگرایان به عنوان گزینه ریاست مجلس هشتم گفت: این طبیعی است که روحیات و افراد جدید مورد توجه قرار گیرد؛ آقای لاریجانی چهره ناشناخته‌ ای نیست و در پست‌های حساس کلیدی موفق عمل کرده است و نمایندگان بر اساس شناخت کامل به ایشان رای دادند.

خبرنگاری از ناطق نوری درباره احتمال نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری آتی پرسید که وی پاسخ داد: هیچ برنامه‌ای برای ریاست جمهوری ندارم.

ناطق نوری با تاکید بر همکاری همه جناح ها و گروهها برای ساختن کشور تصریح کرد: هیچ ایرانی نمی‌خواهد کشور به بن بست برسد همه باید کمک کنیم تا مسایل کشور حل و فصل شود.

رئیس مجلس چهارم و پنجم با اشاره به لزوم صیانت از جایگاه مجلس، گفت: مجلس هشتم اگر بخواهد از جایگاه خود صیانت کرده و خود را حفظ کند باید با نگاه به قانون اساسی اقتدار خود را در قانونگذاری و نظارت تداوم ببخشد و حفظ استقلال مجلس منافاتی با هماهنگی با سایر قوا ندارد.

ناطق نوری در پایان گفت: به عنوان کسی که 20 ‬سال در مجلس بوده ام انتظار دارم که مجلس شورای اسلامی همیشه عزیز باشد از مجلس هشتم نیز انتظار می‌رود که عزت و اقتدار خود را حفظ کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.